Samorząd uczniowski
SAMORZĄD UCZNIOWSKI
Samorząd Uczniowski przy Zespole Szkół w Żalnie jest organem przedstawicielskim społeczności uczniowskiej, który jest wybierany co roku podczas tajnych wyborów. Przy współpracy z Dyrektorem, Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców SU realizuje następujące zadania:
a) reprezentuje interesy wszystkich uczniów,
b) promuje i rozwija wśród uczniów samorządność na rzecz podejmowania wspólnych decyzji w sprawach szkoły,
c) zwiększa aktywność, rozwija zainteresowania i realizuje własne pomysły dla wspólnego dobra,
d) promuje wiedzę na temat praw uczniów i czuwa nad ich przestrzeganiem
e) zachęca uczniów do różnorodnej działalności,
f) ustala i zatwierdza plan pracy na dany rok oraz czuwa nad terminowością realizacji,
g) współtworzy regulaminy, przepisy, proponuje i podejmuje uchwały,
h) przedstawia wnioski i opinie Dyrektorowi szkoły oraz Radzie Pedagogicznej w sprawach dotyczących praw uczniów,
i) przygotowuje imprezy kulturalne, oświatowe, rozrywkowe, sportowe, konkursy, wycieczki, prace na rzecz szkoły i najbliższego otoczenia, zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z Dyrektorem szkoły,
j) pomaga w organizowaniu imprez przeprowadzanych na terenie szkoły zgodnie z kalendarzem imprez.
Regulamin Samorządu Uczniowskiego | pobierz |
Zarząd Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2017/2018
PRZEWODNICZĄCA – Renata Giłka
ZASTĘPCA – Aneta Czerwińska
SKARBNIK – Julia Puppel
SEKRETARZ– Izabela Sowińska
Rada Samorządu Uczniowskiego
KLASA IV A
PRZEWODNICZĄCA - Lena Borkowska
ZASTĘPCA - Emilia Gierszewska
SKARBNIK - Kacper Nowak
SEKRETARZ - Nikola Rosek
KLASA IV B
PRZEWODNICZĄCY - Jakub Kożuch
ZASTĘPCA - Zuzanna Fabich
SKARBNIK - Alicja Lipińska
SEKRETARZ - Dominika Gierszewska
KLASA V
PRZEWODNICZĄCA - Maja Swoińska
ZASTĘPCA - Paulina Sobczyk
SKARBNIK - Amelia Leszczyńska\
SEKRETARZ - Oliwia Bełczyńska
KLASA VI
PRZEWODNICZĄCY - Bartosz Landowski
ZASTĘPCA - Paweł Brzeziński
SKARBNIK - Julia Puppel
KLASA VII
PRZEWODNICZĄCY - Krystian Okonek
ZASTĘPCA - Martyna Grebin
SKARBNIK - Małgorzata Sikora
SEKRETARZ - Joanna Miszewska
KLASA II GIMNAZJUM
PRFZEWODNICZĄCA - Renata giłka
ZASTĘPCA - Wiktoria Konkolewska
SKARBNIK - Izabela Sowińska
KLASA III GIMNAZJUM
PRZEWODNICZĄCA - Sandra Borkowska
ZASTĘPCA - Weronika Mindykowska
SKARBNIK - Kaja Heyser
Członkowie samorządu opracowali plan pracy na rok szkolny 2013/2014
Lp. |
Zadanie |
Termin realizacji |
Odpowiedzialni |
|
|||
1. |
Spotkanie organizacyjne Samorządu Uczniowskiego - utworzenie Rady SU |
Wrzesień - listopad 2013r |
Samorząd Uczniowski Opiekun Samorządu Uczniowskiego |
2. |
Wybór Zarządu Samorządu Uczniowskiego |
||
3. |
Opracowanie i zatwierdzenie Regulaminu SU |
||
4. |
Opracowanie i zatwierdzenie planu pracy SU |
||
5. |
Utworzenie sekcji pomocniczych i przydział zadań |
||
6. |
Zapoznanie uczniów z dokumentami prawa wewnątrzszkolnego |
||
7.
|
Współpraca z Dyrekcją szkoły, nauczycielami, wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym, Radą Rodziców |
cały rok szkolny |
Dyrekcja szkoły Rada Rodziców |
8.
|
Współpraca z organizacjami, stowarzyszeniami, instytucjami środowiskowymi, … |
cały rok szkolny |
Rada Rodziców |
9.
|
Spotkania Zarządu Samorządu Uczniowskiego z opiekunem SU,` |
według potrzeb |
Zarząd SU |
10.
|
Zebrania Rady Samorządu Uczniowskiego |
Według potrzeb |
Rada SU |
11.
|
Stałe informowanie społeczności szkolnej o życiu szkoły, pracy i akcjach SU - prowadzenie tablicy informacyjnej i gazetek okolicznościowych, prowadzenie strony internetowej |
cały rok szkolny |
Opiekun SU |
12.
|
Obecność Pocztu Sztandarowego w oficjalnych uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych |
cały rok szkolny |
Poczet Sztandarowy |
13.
|
Przeprowadzenie sondaży w sprawach ważnych dla życia szkoły i nie tylko |
według potrzeb |
Opiekun SU Samorząd Uczniowski |
|
|||
1. |
Uroczysta akademia z okazji inauguracji roku szkolnego 2013/2014 |
Wrzesień 2013r |
Samorząd Uczniowski Poczet Sztandarowy |
2. |
Akcja „Sprzątanie Świata – Polska 2013” – Odkrywamy czystą Polskę |
Wrzesień 2013r |
Samorząd Uczniowski Szkolne Koło Wolontariatu Opiekun SU |
3.
|
Szczęśliwy numerek - zabawa |
Od listopada przez cały rok szkolny |
Marta Nowak |
4. |
Obchody Dnia Edukacji Narodowej – przygotowanie programu artystycznego |
Październik 2013r |
Samorząd Uczniowski klasa I gimnazjum Opiekun SU |
5. |
Organizacja wyborów do Zarządu Samorządu Uczniowskiego |
Listopad 2013r |
Samorząd Uczniowski Szkolna Komisja Wyborcza |
6.
|
Wykonanie gazetki ściennej z aktualnymi danymi Samorządu Uczniowskiego oraz prawami i obowiązkami ucznia |
Listopad 2013r |
Samorząd Uczniowski |
7.
|
Obchody Narodowego Święta Niepodległości - przygotowanie programu artystycznego o księdzu Nogalski – lokalnym bohaterze, - udział Samorządu Uczniowskiego w uroczystościach - udział pocztu sztandarowego pod Pomnikiem Zamordowanych |
Listopad 2013r |
Samorząd Uczniowski Poczet Sztandarowy Opiekun SU |
8.
|
Otrzęsiny klas pierwszych |
Listopad 2013r |
Samorząd Uczniowski Opiekun SU Wychowawca klasy I gim. |
9.
|
Andrzejki - wróżby andrzejkowe - gazetka tematyczna - konkurs klas IV-III gimnazjum |
Listopad 2013r |
Samorząd Uczniowski |
10.
|
XIV edycja akcji „Góra grosza”- zbiórka funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną |
Listopad- grudzień 2013r |
Samorząd Uczniowski Szkolne Koło Wolontariatu |
11.
|
Mikołajki - wizyta Mikołaja – rodzic - Śnieżynki częstujące słodyczami - konkurs na wystrój klas - rozgrywki w piłce siatkowej (uczniowie, nauczyciele, rodzice) |
Grudzień 2013r |
Samorząd Uczniowski Opiekun SU
|
12.
|
Wigilia szkolna - konkurs na najpiękniejszy strój wigilijny - współorganizacja wieczerzy wigilijnej dla uczniów wszystkich klas, rodziców, nauczycieli
|
Grudzień 2013r |
Samorząd Uczniowski Opiekun SU |
Zimowa przerwa świąteczna |
|||
13.
|
Udział w XXII Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - „Na ratunek. Na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów” |
Styczeń 2014r |
Samorząd Uczniowski Opiekun SU Szkolne Koło Wolontariatu |
14.
|
Podsumowanie działalności Samorządu Uczniowskiego za I semestr (rada pedagogiczna) |
według harmonogramu |
Opiekun SU |
|
|||
15.
|
Walentynki - konkurs recytatorski „Zakochani są wśród nas”
|
Luty 2014r |
Opiekun SU Samorząd Uczniowski
Nauczyciele j. polskiego |
16.
|
Konkurs „Jajko wielkanocne” |
Kwiecień 2014r |
Samorząd Uczniowski Nauczyciel plastyki |
17.
|
Pierwszy Dzień Wiosny - konkurs fotograficzny – „Wiosna budzi się do życia” - konkurs na najładniejszą salę lekcyjną - promowanie sukcesów uczniów – laureatów konkursów |
Marzec 2014r |
Samorząd Uczniowski Opiekunowie SU
|
|
|||
18.
|
Dzień Kobiet - gazetka ze zdjęciami dziewcząt klas IV- VI - dla dziewcząt - pokaz mody, prezentacje multimedialne, piosenki, muzyczne hity, pokaz tańca |
Marzec 2014r |
Samorząd Uczniowski |
19.
|
Dzień Patrona Szkoły – Kardynała Stefana Wyszyńskiego |
Maj 2014r |
Opiekun SU Samorząd Uczniowski Wybrani nauczyciele |
20.
|
Uchwalenie Konstytucji 3 Maja - akademia – program artystyczny
|
Maj 2014r |
Nauczyciele j. Polskiego Nauczyciel historii Uczniowie klasy VI
|
|
|||
21.
|
Dzień Sportu |
Czerwiec 2014r |
Samorząd Uczniowski Opiekun SU Nauczyciele wychowania fizycznego Rada Rodziców |
22.
|
Pożegnanie klasy III gim. kończącej naukę w ZS w Żalnie |
Czerwiec 2014r |
Opiekun SU Samorząd Uczniowski Poczet sztandarowy Wychowawca klasy kończącej Uczniowie klasy II gim. |
23.
|
Zakończenie roku szkolnego |
Czerwiec 2014r |
Samorząd Uczniowski Opiekun SU Poczet Sztandarowy Dyrektor Rada Rodziców |
23.
|
Podsumowanie pracy Samorządu Uczniowskiego za rok szkolny 2013/2014 |
Czerwiec 2014r |
Opiekun SU |
Dodatkowo:
- Całoroczny konkurs o najlepszą frekwencję w klasach,
- Dyżury w stołówce szkolnej,
- Zbiórka puszek aluminiowych,
- Zbiórka plastikowych nakrętek na cele charytatywne,
- Utrzymywanie porządku na terenie szkoły,
- Wyjazdy na basen, kręgle, do kina,
- Dyskoteki szkolne.
Opracowanie:
Samorząd Uczniowski przy ZS w Żalnie
Opiekun samorządu – A. Pankau
EFEKTY NASZYCH DZIAŁAŃ
PROGRAM ARTYSTYCZNY Z OKAZJI DNIA EDUKACJI NARODOWEJ
przygotowany przez uczniów kl. 1 gim.
Obecność POCZTU SZTANDAROWEGO
w oficjalnych uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych
RYWALIZACJA PRZED WYBORAMI
Kandydaci przygotowali listy, karty wyborcze oraz plakaty z programami. Prezentują je podczas apelu.
WYBORY – 14.11.2014 r.
SZCZĘŚLIWY NUMEREK
Uczniowie, których numer z dziennika został wylosowany, nie są w tym dniu odpytywani. Uff !
GAZETKA
„Umiem się zachować w różnych sytuacjach. ‘’
DYSKOTEKI SZKOLNE
SZKOLNA GRUPA CHEERLEADERÓW W AKCJI
OTRZĘSINY KLASY 1 GIM. zorganizowane przez uczniów kl. 2 gim i ich Wychowawcę.
„Góra Grosza’’
Zbiórka pieniędzy na budowę i wyposażenie domów dziecka
PROGRAM ARTYSTYCZNY Z OKAZJI ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
Przygotowany przez uczniów klasy Igim.
ANDRZEJKI
wróżki, czarownice, czarodzieje
i ich wróżby –konkurs międzyklasowy
MIKOŁAJKI
Konkurs- kto ma więcej czerwonego ?
Śnieżynki częstują słodyczami
Wizyta Mikołaja
Konkurs na najładniejszą salę lekcyjną
Uczniowie, rodzice, nauczyciele - Mecze piłki siatkowej
Program kabaretowy z okazji otwarcia hali autorstwa uczniów kl. 3 gim.
WIGILIA
Konkurs na najpiękniejszy stół wigilijny.
Uczniowie, rodzice, nauczyciele – wspólna wigilia.
Konkurs fotograficzny pt. „Przyroda budzi się do życia”- rozwijamy zainteresowania.
Dzień Kobiet
Konkurs na najciekawszą gazetkę.
Chłopcy przygotowali zdjęcia oraz krótkie charakterystyki koleżanek z klasy, pokaz mody, wiersze, muzyczne hity, prezentację multimedialną, scenki. Brawo!
Naprawdę się postarali
A muzyczka gra ♪♪♪
Uruchomiliśmy radiowęzeł . Super
Wyjazd do Multikina na „Kamienie na szaniec ‘’
Dzień Wiosny - obejrzeliśmy wideoklipy uczniów klas V i III gim., które zostały przygotowane na gminny konkurs„Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” i zajęły 1. miejsca,
- wysłuchaliśmy recytacji zwyciężczyni w Powiatowym Konkursie Poezji Miłosnej „Zakochani są wśród nas” oraz Szkolnym Konkursie Recytatorskim,
- w kolorowych strojach i radosnych nastrojach miło spędziliśmy dzień w szkole.
Współpraca ze Szkolnym Kołem Wolontariatu:
-dyżury w stołówce szkolnej,
-zbiórka plastikowych nakrętek
Program artystyczny z okazji rocznicy uchwalenia KONSTYTUCJI 3 MAJA przygotowany przez uczniów kl. 6
Masz pomysł na ciekawą imprezę szkolną? Chcesz ją współorganizować? Zgłoś się do opiekuna bądź członka SU!!