Nawigacja

Losowe zdjęcie



Przyjazne strony

Gmina Kęsowo

Akcja PAJACYK

Szkoła bez przemocy

Interklasa

Dziecko w sieci

Nasza klasa

Kuratorium w Bydgoszczy

Statystyki

Dziennik Elektroniczny

Strona logowania


Kliknij aby się zalogować


Office365

Strona logowania


Kliknij aby się zalogować


Gazetki szkolne

Informacje dnia



Dzisiaj jest
Czwartek 26 Grudnia 2024
.

Imieniny obchodzą:
Jan, Szczepan, Dionizy, Kaliksta




Pogoda na dziś:





W tej chwili naszą witrynę odwiedza 33 gości

Kalendarz

<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Projekt RNS

Projekt RNS

Szczegóły dotyczące projektu w zakładce Projekty zewnętrzne oraz po kliknięciu tutaj.

'

Lektury szkolne

Lista lektur szkolnych

 

 

Szkoły podstawowe

 

I etap edukacyjny

klasy I-III


1. H.Ch. Andersen - „Baśnie" (wybór),
2. Władysław Bełza - „Kto ty jesteś? Polak mały!",
3. Jan Brzechwa - „Akademia Pana Kleksa",
4. Wanda Chotomska - „Legendy polskie",
5. Maria Konopnicka - „O krasnoludkach i sierotce Marysi (fragmenty)",
6. Hugh Lofting - „Doktor Dolittle i jego zwierzęta",
7. Astrid Lindgren - „Dzieci z Bullerbyn",
8. Kornel Makuszyński - „120 przygód Koziołka Matołka (księga I)",
9. Alan Aleksander Milne - „Kubuś Puchatek",
10. ks. Jan Twardowski - „Patyki i patyczki",
11. Julian Tuwim - wiersze dla dzieci: „Lokomotywa", „Słoń Trąbalski",
12. Inne wybrane utwory klasycznej literatury dziecięcej polskiej i światowej.


II etap edukacyjny

klasy IV-VI


1. Carlo Collodi - „Pinokio",
2. Wiktor Gomulicki - „Wspomnienia niebieskiego mundurka",
3. Irena Jurgielewiczowa - „Ten obcy",
4. Rudyard Kipling - „Księga Dżungli",
5. Józef Ignacy Kraszewski - „Stara Baśń",
6. C.S. Lewis - „Opowieści z Narnii", cz. I: „Lew, Czarownica i stara szafa",
7. Kornel Makuszyński - „Szatan z siódmej klasy",
8. Lucy Maud Montgomery - „Ania z Zielonego Wzgórza",
9. Edmund Niziurski - „Sposób na Alcybiadesa",
10. Henryk Sienkiewicz - „W pustyni i w puszczy",
11. Alfred Szklarski - „Tomek w krainie kangurów",
12. ks. Jan Twardowski - „Zeszyt w kratkę",
13. Mark Twain - „Przygody Tomka Sawyera",
14. Juliusz Verne - „W 80 dni dookoła świata",
15. Stanisław Lem - „Bajki robotów".

16. Baśnie, legendy, opowiadania i utwory poetyckie pochodzące z regionu.

17. Inne teksty reprezentatywne dla źródeł kultury europejskiej.

18. Wybrane przez uczniów i nauczyciela stosownie do możliwości i potrzeb uczniów:

- utwory prozatorskie i poetyckie wprowadzające w polską tradycję i współczesność literacką,
- teksty reprezentatywne dla różnych rodzajów, gatunków i form artystycznego wyrazu, ze szczególnym uwzględnieniem utworów epickich, w tym odmian prozy fabularnej, literatury science fiction.

19. Teksty użytkowe, publicystyczne, popularnonaukowe, przedstawienia teatralne, filmy, słuchowiska radiowe, programy telewizyjne.

 

Szkoły gimnazjalne

 

III etap edukacyjny

 

Wybrane utwory z klasyki światowej:

1. „Biblia" (w tym „Pieśń nad Pieśniami", „Hymn św. Pawła o miłości", „Apokalipsa" - fragmenty),
2. Homer - „Iliada" lub „Odyseja" (fragmenty),
3. Sofokles - „Antygona",
4. „Pieśń o Rolandzie",
5. William Szekspir - „Romeo i Julia",
6. Miguel Cervantes - „Don Kichote" (fragmenty),
7. Karol Dickens - „Opowieść wigilijna",
8. Antoni Czechow - „Śmierć urzędnika",
9. Antoine de Saint Exupéry - „Mały Książę",
10. Ernest Hemingway - „Stary człowiek i morze".

Wybrane utwory z klasyki polskiej:

1. „Bogurodzica",
2. Arkady Fiedler - „Dywizjon 303",
3. Aleksander Kamiński - „Kamienie na szaniec",
4. Melchior Wańkowicz - „Ziele na kraterze",
5. Miron Białoszewski - „Pamiętnik z powstania warszawskiego" (fragmenty),
6. Jan Kochanowski - „Czego chcesz od nas, Panie..." oraz wybrane fraszki i treny,
7. Ignacy Krasicki - wybrane bajki i jedna z satyr,
8. Adam Mickiewicz - „Ballady i romanse", „Dziady cz. II", „Pan Tadeusz"     (fragmenty),
9. Henryk Sienkiewicz - „Krzyżacy",
10. Aleksander Fredro - „Zemsta",
11. Bolesław Prus - „Kamizelka",
12. Juliusz Słowacki - „Balladyna",
13. Stefan Żeromski - „Syzyfowe prace",
14. Zofia Kossak-Szczucka - „Bursztyny".

15. Wybór liryki XIX wieku.

16. Wybór poezji XX wieku, w tym utwory Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Zbigniewa Herberta, Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Kazimierza Wierzyńskiego, Jana Lechonia, Tadeusza Różewicza, Wisławy Szymborskiej, Czesława Miłosza, ks. Jana Twardowskiego.

17. Wybór nowelistyki XIX i XX wieku, w tym co najmniej jeden utwór pozytywistyczny.

18. Wybrane utwory współczesnej prozy polskiej i dramatu.

19. Wybrane utwory o dorastaniu, w tym powieści dla młodzieży (np. Małgorzaty Musierowicz lub Ireny Jurgielewiczowej).

20. Przykłady literatury regionalnej, wkład literatury regionalnej do ogólnopolskiej skarbnicy literackiej.

21. Przykłady literatury biograficznej i pamiętnikarskiej (Paweł Zuchniewicz - „Wujek Karol. Kapłańskie lata Papieża"; Karolina Lanckorońska - „Wspomnienia wojenne").

22. Wybrane z czasopism i prasy codziennej teksty publicystyczne, informacyjne, reklamowe.

23. Utwory zaproponowane przez uczniów i nauczyciela, w tym literatura popularna (co najmniej jeden w każdej klasie).

24. Inne składniki kultury (przedstawienia teatralne, filmy, słuchowiska radiowe, programy telewizyjne, przekazy ikoniczne, poezja śpiewana).

 

Wygenerowano w sekund: 0.01
59,950,105 unikalne wizyty