Dziennik Elektroniczny
Office365
Gazetki szkolne
Informacje dnia
Piątek 27 Grudnia 2024.
Imieniny obchodzą:
Teofilia, Godzisław, Antoni, Żaneta, Fabiola, Jan
Pogoda na dziś:
W tej chwili naszą witrynę odwiedza 29 gości
Kalendarz
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Ni |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Projekt RNS
Szczegóły dotyczące projektu w zakładce Projekty zewnętrzne oraz po kliknięciu tutaj.'
Projekt "Borowiacy w teatrze życia"
"Mała Ojczyzna - Polska - Europa, czyli spotkania na pograniczach"
24 kwietnia byliśmy w Gostycynie na kolejnej imprezie zorganizowanej w ramach projektu. Spotkanie było bardzo udane, ponieważ drużyny tworzyli uczniowie z różnych szkół, dzięki czemu mogliśmy bliżej się poznać. Ciekawe konkurencje dały nam wiele radości, a duch zdrowej rywalizacji dodawał nam energii. Każdy z nas otrzymał pamiątkowy dyplom i słodycze. Cieszymy się, że mamy możliwość uczestniczenia we wspólnych, integrujących młodzież z całego powiatu przedsięwzięciach.
Wyjazd do Teatru” Baj Pomorski”już za nami
20 kwietnia uczniowie uczestniczący w zajęciach z projektu „Borowiacy w teatrze życia” mogli obejrzeć spektakl dla dzieci pt. „Olbrzym”. Centralną częścią sztuki Philippa Dorina jest opowieść o samotnej dziewczynce i równie samotnym Olbrzymie. Pewnego dnia ów Olbrzym przybywa do miasteczka i porywa dziewczynkę. Z miasta wyrusza ekspedycja, aby uwolnić porwaną. Tymczasem dziewczynka zaprzyjaźnia się z Olbrzymem. Ale czy ludzie zaakceptują taką przyjaźń? Niestety w oczach myśliwych ratujących dziewczynkę Olbrzym to jedynie straszliwe stworzenie pożerające dzieci. W inscenizacji Piotra Tomaszuka w świat scenicznej bajki wprowadzają trzy fantazyjne postaci w melonikach i frakach. Swoje popisy przypominające cyrkową klaunadę ubarwiają historią o olbrzymie porywającym dzieci. Gdy na scenie pojawia się zarys wielkoluda w meloniku, wymyślona historia zaczyna dziać się naprawdę. Poprzez wyobraźnię wiedzie w tym spektaklu droga do refleksji nad problemem samotności dzieci we współczesnych świecie dorosłych i tolerancji.
Przy okazji wyjazdu mogliśmy zwiedzić także Toruń, posmakować toruńskich pierników i zobaczyć królową polskich rzek, Wisłę.
WIOSNA U KUBUSIA PUCHATKA
Spektakl „Wiosna u Kubusia Puchatka” to pierwsza część cyklu Cztery pory roku przygotowana przez Studio Małych Form Teatralnych Scenografii i Reżyserii ART-RE w Krakowie, który 21 marca obejrzały dzieci z naszej szkoły. Spektakl ten opracowany został na podstawie przygód Kubusia Puchatka według A. A. Milne. Kubuś budzi się pewnego ranka i wyczuwa zmiany w przyrodzie. Postanawia wyruszyć na poszukiwanie wiosny. Tymczasem, przyjaciele ze Stumilowego Lasu poczynili już przygotowania do powitania Pani Wiosny. Artyści poruszają także tematykę zmian w przyrodzie, wiosennych prac polowych i przygotowań do Świąt Wielkanocnych. Dzieci ponownie miały okazję wcielić się w różne bajkowe postaci i na chwilę stać się aktorami.
SPEKTAKL "JAŚ I DRZEWO FASOLOWE"
"Jaś i Drzewo Fasolowe" to tytuł spektaklu teatralnego, który miały przyjemność obejrzeć dzieci ze SP w Żalnie w czwartek 4 marca dzięki realizacji projektu „Borowiacy w teatrze życia”. Spektakl zrealizowany został na podstawie znanej angielskiej baśni. Jaś rusza na targ sprzedać krowę. Spotkana na targu zielarka w zamian za Krasulę daje mu ziarna zaczarowanej fasoli. Ziarna trafiają do ziemi. Fasola zaczyna rosnąć, sięga chmur. Zaciekawiony chłopiec postanawia wspiąć się na nią...
Spektakl przybliża dzieciom atmosferę wsi. Widzowie zapoznają się ze zwierzętami domowymi, rodzajami zbóż i warzyw. Przedstawienie zrealizowane w ciepłym klimacie uczy, że zdrowie, miłość i rodzina są ważniejsze niż bogactwo. Dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, chętnie uczestniczyły w zabawach proponowanych przez aktorów, dzięki czemu same stawały się na chwilkę świetnymi, małymi aktorami. W trakcie przedstawienia było dużo radości i śmiechu, za co dziękujemy wykonawcom ze Studia Małych Form Teatralnych Scenografii i Reżyserii ART-RE w Krakowie. (Zdjęcia w galerii).
Z niecierpliwością czekamy na kolejny występ, który odbędzie się już w poniedziałek 22 marca. Spotkamy się z Kubusiem Puchatkiem w spektaklu „Wiosna u Kubusia Puchatka”.
Projekt "Borowiacy w teatrze życia" jest dofinasowywany przez Unię Eropejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki - Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Patronat medialny nad projektem sprawuje Tygodnik Tucholski.
W roku szkolnym 2009/2010 nasza szkoła bierze udział w wyżej wymienionym projekcie. W ramach tego projektu będą działać następujące zajęcia:
L.p. |
Temat |
Liczba godzin, |
Termin realizacji zajęć |
1 |
Mozaika matematyczna |
1 h - M. Kalisz |
Poniedziałek |
2 |
Zabawy matematyczne |
2 h - E. Szczypiorska |
Czwartek |
3 |
Moje miejsce w przestrzeni geograficznej |
1 h - M. Brzeziński |
Wtorek |
4 |
Język Szekspira - porozumiewanie się w językach obcych |
1 h - A. Wesołowska |
Czwartek |
5 |
Ortografia na wesoło |
1 h M. Szweda |
Środa |
6 |
Zabawy słowem - dbamy o poprawność językową |
1 h - A. Pankau |
Piątek |
7 |
Z książką przez całe zycie - edukacja czytelnicza |
1 h - E. Wróblewska |
Wtorek |
8 |
Wsparcie rozwojowe dla dziecka |
1 h - W. Malcahn |
Wtorek |
9 |
Psycholog |
1 h - I. Chmara |
Poniedziałek |
10 |
Logopeda |
1 h - R. Katulska |
Czwartek |
11 |
Kółko teatralne "promyczki" |
1 h - H. Malcahn |
Piątek |
12 |
Moja wirtyna WWW oknem na świat |
1 h - T. Linke |
Piątek |
13 |
Internetowi szperacze - tworzenie albumów tematycznych poświęconych wielkim postaciom |
1 h - J. Kalisz |
Piątek |
14 |
Teatr od zaplecza (technika) - tworzenie scenografii i kukiełek |
1 h - M. Pril |
Piątek |
Kilka zdjęć z realizacji zajeć można obejrzeć w naszej galerii