Nawigacja

Losowe zdjęcie



Przyjazne strony

Gmina Kęsowo

Akcja PAJACYK

Szkoła bez przemocy

Interklasa

Dziecko w sieci

Nasza klasa

Kuratorium w Bydgoszczy

Statystyki

Dziennik Elektroniczny

Strona logowania


Kliknij aby się zalogować


Office365

Strona logowania


Kliknij aby się zalogować


Gazetki szkolne

Informacje dnia



Dzisiaj jest
Sobota 21 Grudnia 2024
.

Imieniny obchodzą:
Tomasz, Tomisław, Anastazy, Piotr, Jan, Seweryn, Honorata




Pogoda na dziś:





W tej chwili naszą witrynę odwiedza 28 gości

Kalendarz

<< Lipiec 2023 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Projekt RNS

Projekt RNS

Szczegóły dotyczące projektu w zakładce Projekty zewnętrzne oraz po kliknięciu tutaj.

'

Prezentacja - grzyby

Nasza szkoła pod koniec września gościła panią Dorotę Borzyszkowską z Tucholskiego Parku Krajobrazowego, która przygotowała i przedstawiła prezentację pt. "Grzyby Tucholskiego Parku Krajobrazowego". Na wstępie omówiony został podział grzybów na pasożyty, saprofity i grzyby żyjące w symbiozie czyli grzyby mikoryzowe. Omówiona została budowa grzyba owocnikowego, cechy wyróżniające pospolite grzyby jadalne.


Pani Dorota omówiła też główne zasady zbierania grzybów:
- owocniki wykręcamy,
- postępujemy ostrożnie; zbieramy tylko dobrze znane nam grzyby jadalne,
- nie niszczymy grzybów trujących,
- zbieramy dojrzałe owocniki, mające wszystkie cechy grzybów,
- grzyby oczyszczamy w lesie,
- układamy w przewiewnych koszach,
- nie zbieramy grzybów objętych ochroną prawną

 

Odbyła się też krótka prezentacja grzybów jadalnych i trujących. Zgromadzeni dowiedzieli się jak przebiega mechanizm zatrucia muchomorem sromotnikowy oraz jakie są jego rozpoznawalne cechy.
Prezentację obejrzały dwie grupy:
I - klasy V i VI ze szkoły podstawowej
II- klasy I, II, III gimnazjum.
Na koniec wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymali nagrody.

 

opracowanie: Mirosław Brzeziński

 

 

Wygenerowano w sekund: 0.02
59,531,061 unikalne wizyty