Dziennik Elektroniczny
Office365
Gazetki szkolne
Informacje dnia
Niedziela 10 Listopada 2024.
Imieniny obchodzą:
Lena, Ludomir, Natalia, Leon
Pogoda na dziś:
W tej chwili naszą witrynę odwiedza 31 gości
Kalendarz
Po | Wt | Śr | Cz | Pi | So | Ni |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Projekt RNS
Szczegóły dotyczące projektu w zakładce Projekty zewnętrzne oraz po kliknięciu tutaj.'
Zadania pedagoga
ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO
na rok szkolny 2012/2013 obowiązujące wszkole podstawowej, gimnazjum i oddziałach przedszkolnych w świetle rozporządzenia MEN z dnia 17 listopada 2010 r.
• Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, a także wspieranie mocnych stron uczniów,
• Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz realizacja różnych form pomocy psychologiczno- pedagogicznej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym poszczególnych uczniów,
• Prowadzenie zabaw i gier o charakterze terapeutycznym,
• Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej, która polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych;
• Działania pedagogiczne prowadzone wraz z nauczycielami i innymi specjalistami:
- w klasach I- III szkoły podstawowej- obserwacja i pomiar pedagogiczny mające na celu rozpoznanie u uczniów ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się,
- w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej- doradztwo edukacyjno- zawodowe;
• udział w pracy zespołu tworzonego przez nauczycieli i innych specjalistów pracujących w szkole z dzieckiem, którego celem jest:
- analiza poziomu wiadomości , umiejętności i funkcjonowania ucznia, co do którego stwierdzono na podstawie działań pedagogicznych potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, a następnie opracowanie dla niego Planu Działań Wspierających bądź Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutcznego oraz okresowa ocena skuteczności podjętych działań;
• podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
• udzielanie uczniom porad i konsultacji;
• wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijanie ich umiejętności wychowawczych, szczególnie w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
Pedagog szkolny może – podobnie jak inni nauczyciele i specjaliści zatrudnieni w szkole – prowadzić zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej, a także – o ile posiada odpowiednie kwalifikacje, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym.
• Działania na rzecz organizowania pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.