Nawigacja

17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Projekt RNS

Szczegóły dotyczące projektu w zakładce Projekty zewnętrzne oraz po kliknięciu tutaj.

'

Moc wrażeń na Kaszubach!

Pierwszym przystankiem podróży był Szymbark, który jak się okazało, warto zwiedzić nie tylko ze względu na dom stojący do góry nogami. Nasz przewodnik przybliżył nam kulturę, język i historię nie tylko Kaszub, ale i Polski. Nauczyliśmy się kaszubskiego abecadła, widzieliśmy najdłuższą deskę świata, a nasza uczennica, Martyna, miała niepowtarzalną okazję zagrać na największym na świecie fortepianie. Część smutnej historii naszej ojczyzny poznaliśmy w sowieckim łagrze, Domu Sybiraka przywiezionym tu spod mroźnego Irkucka, w domu powstańca polskiego z Adampola w Turcji oraz naszych rodaków-emigrantów z Kanady. Mogliśmy wczuć się w sytuację członków Gryfa Pomorskiego, przeżywając bombardowanie w podziemnym bunkrze.

Następnie udaliśmy się do Kościerzyny na pyszny obiad. Przy okazji zobaczyliśmy tamtejszy rynek, na którym największym zainteresowaniem cieszyła się fontanna. Po odzyskaniu sił ruszyliśmy w dalszą podróż. We Wdzydzach Kiszewskich zwiedziliśmy między innymi zabytkowe kościoły, ewangelicki grobowiec, dworek szlachecki z prawdziwego zdarzenia, zakład kowalski, młyn, chatkę chłopską i dawną szkołę. W tym ostatnim miejscu uczestniczyliśmy w lekcji, podczas której bardziej niesforni uczniowie przekonali się, co to jest dyscyplina i jak to jest klęczeć na grochu.

Zadowoleni i  pełni wrażeń  szczęśliwie wróciliśmy do domu.

Opiekunami podczas wycieczki byli: M. Brzeziński, S. Wytrążek-Kosz, A. Krzyżanowska, M. Araśniewicz